Przejdź do treści strony

Wyrejestrowanie i zgłoszenie zbycia pojazdu

WYMAGANE DOKUMENTY

Wyrejestrowanie pojazdu:

  1. Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
  2. dowód rejestracyjny,
  3. polisę OC (do wglądu),
  4. W zależności od przyczyny wyrejestrowania:
  • demontaż pojazdu – zaświadczenie za stacji demontażu o przyjęciu kompletnego/niekompletnego pojazdu oraz tablice rejestracyjne,
  • kradzież pojazdu – oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu,
  • wywóz pojazdu z kraju – dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą,
  • zniszczenie (kasacja) pojazdu za granicą – dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski oraz tablice rejestracyjne,
  • udokumentowana trwała i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności - oświadczenie właściciela/właścicieli złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań oraz opłata za korzystanie ze środowiska uiszczona w Urzędzie Gminy,

    5. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji.

    6. Do wglądu: dowód osobisty lub inny dokument z fotografią.

 

Zgłoszenie zbycia pojazdu:

  1. wniosek zawiadamiający o zbyciu pojazdu
  2. kserokopia dokumentu na podstawie którego nastąpiło przeniesienie prawa własności np. umowa kupna-sprzedaży, darowizny, faktura.
  3. Do wglądu: dowód osobisty lub inny dokument z fotografią.

 

WYSOKOŚĆ OPŁAT

Opłata skarbowa na konto Miasta Garwolin nr 79921000080013845520000010

- za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu – 10zł

- za upoważnienie/pełnomocnictwo – 17zł

 

Zawiadomienie o zbyciu pojazdu – bez opłat.

Wpłat można dokonać:

- w punkcie opłat mieszczącym się na parterze budynku Starostwa

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Komunikacji mieszczący przy ul. Mazowieckiej 26 (parter), tel. 25 68 42 850-899

Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.30

TERMIN ODPOWIEDZI

  1. Bez zbędnej zwłoki, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
  2. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego następuje nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Starosty Powiatu Garwolińskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

UWAGI

Wyrejestrowania pojazdu lub zgłoszenia zbycia pojazdu można dokonać korespondencyjnie.

Materiały

Wniosek o rejestrację pojazdu

Klauzula informacyjna

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168

Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych Dz.U. 2003 nr 124 poz. 1152

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz.U. 2006 nr 225 poz. 1635