Przejdź do treści

NOWE ZASADY REJESTRACJI SPRZETU PŁYWAJĄCEGO

Drukuj

Od 1 sierpnia 2020 r. obowiązują nowe przepisy ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. z 2018 r. poz. 1137 ze zm.). Na mocy nowych przepisów wprowadzony został jeden rejestr dla wszystkich jachtów i innych jednostek pływających do 24 m. Obowiązkowi rejestracji podlegają jednostki pływające o długości większej niż 7,5 m oraz o mocy silnika powyżej 15 kw. Jednostka pływająca o długości do 7,5 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela, nawet, jeśli obowiązek ten nie wynika z Ustawy (np. w celu ubezpieczenia).

Dokument rejestracyjny w formie plastikowej karty o wymiarach 53,98 x 85.60 mm z podstawowymi informacjami dotyczącymi jednostki pływającej, będzie jednocześnie dowodem polskiej przynależności państwowej i dowodem własności jednostki.

W celu rejestracji jednostki pływającej konieczne będzie złożenie wniosku do dowolnie wybranego organu rejestrującego, którym będzie starosta albo właściwy polski związek sportowy (Polski Związek Żeglarski, Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego). W strukturach Starostwa Powiatowego w Garwolinie sprawa jest realizowana przez Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska ul. Mazowiecka 26, 08-400 Garwolin, pok. 125, tel. 25 684 28 00. Wniosek będzie można złożyć w tradycyjnej papierowej formie oraz w trybie on-line przy wykorzystaniu e-Usług: https://interesant.reja24.gov.pl

Pozostałe informacje wraz z plikami do pobrania w zakładce Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska.

Joomla 1.6 Templates designed by Joomla Hosting Reviews