POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
Paweł Gajewski
Starostwo Powiatowe w Garwolinie
ul. Mazowiecka 26
08-400 Garwolin
pokój 323
Tel. 664 053 226
E-mail: rzecznik@garwolin-starostwo.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje od poniedziałku do piątku,
po uprzednim umówieniu się telefonicznie bądź email.
Materiały
Pozostałe Informacje
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- prowadzenia edukacji konsumenckiej, w szczególności poprzez wprowadzanie elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych;
- zapewnienia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
- spraw o wykroczenia na szkodę konsumentów, gdzie rzecznik jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia;
- przekazywania na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej;
- wytaczania powództw w sprawie uznania wzorców umów za niedozwolone;
- występowania z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk ograniczających konkurencję;
- występowania z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
- udzielania innych form pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.
Wzory reklamacyjne umowy o dzieło, której rezultatme jest rzecz ruchoma :
Materiały
1.Reklamacja dzieła wymiana dzieła
1_Reklamacja_dzieła_wymiana_dzieła.doc 0.02MB2.Reklamacja dzieła - pełny zwrot ceny
2_Reklamacja_dzieła_pełny_zwrot_ceny.doc 0.02MB3. Reklamacja dzieła naprawa dzieła
3_Reklamacja_dzieła_naprawa_dzieła.doc 0.02MB4.Reklamacja dzieła - obniżenie ceny dzieła
4_Reklamacja_dzieła_obniżenie_ceny_dzieła.doc 0.02MB
Wzory reklamacyjne umowy o dzieło, której przedmiotem jst rezultat nie będący rzeczą ruchomą :
Materiały
1.Reklamacja usługi obniżenie ceny
1Reklamacja_usługi_obniżenie_ceny.doc 0.02MB3b.Reklamacja usługi odst±pienie od umowy przed uplywem terminu
3b_Reklamacja_usługi_odst±pienie_od_umowy_przed_uplywem_terminu.doc 0.02MB
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa :